Skip to main content

Haal meer uit je website

Website strategie

Zelfstudie, samen of deels uitbesteden, het is allemaal mogelijk

Zonder strategie haal je te weinig uit de mogelijkheden van je website. Goed ingericht en met de juiste inzichten haal jij elke keer nieuw werk uit je website.

  • Weet jij waar jouw klant mee zit? Waar deze mee geholpen wil worden
  • Weet jij hoeveel bezoekers er op je website komen, op welke pagina en hoe lang?
  • Weet jij welke route (klantreis) jou uiteindelijke klant heeft genomen?
  • Laat jij werk liggen omdat je geen inzicht hebt in wat er online mogelijk is?
  • Ben jij elke keer handmatig mensen aan het terugmailen met standaard mailtjes?
  • Vergeet jij de follow up te doen?
  • Vraag jij om feedback en plaatst je testimonials op je website
  • Laat jij genoeg zien van jouw expertise?
  • Weet jij waar jou ideale klant op zoekt?

Lees je in over online strategie

Een online strategie opzetten start met het in kaart brengen van jouw ideale klant. Ga hiervoor in gesprek met je ideale klanten. Van welke opdracht kreeg je de meeste energie en waarom? Neemt iemand contact op vraag dan altijd hoe ze jou hebben gevonden en waar ze op hebben gezocht. Evalueer altijd je opdracht en vraag om een aanbeveling of review. Verwerk dit in een persona. 

Zet in op SEO en optimaliseer je website

SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie. Google struint met een robot continu het internet af, op zoek naar nieuwe pagina’s. Deze pagina’s worden gelezen (geïndexeerd) en krijgen een ranking. Als er nu iemand zoekt op die termen, dan zoekt Google daar pagina’s bij die matchen. Je pagina’s optimaliseren houdt o.a. in dat jij je tekst gaat verrijken met zoektermen en daarmee Google sturen naar je pagina’s.

Haal klanten binnen met waardevolle content delen

Bij contentmarketing gebruik je content op een strategische manier om leads en opdrachten binnen te halen. Je kan hierbij denken aan bloggen, gebruik maken van video, webinars, updates plaatsen op social media. Ik schrijf regelmatig blogs over dit onderwerp omdat ik dit een hele persoonlijk manier vind om contact te maken met je doelgroep vanuit je eigen expertise.