Tags, groepen en segmenten in MailChimp
In MailChimp werk je bij voorkeur met één grote lijst. Een mailing (campagne) stuur je dan naar een segment op basis van hun interesse. Zo kan je jouw lezer nog persoonlijker aanspreken.
Personaliseren
Als je een nieuwsbrief op een persoon afstemt dan ben je aan het personaliseren. Dat gaat wat verder dan er beste FNAME (mergetag) boven te zetten. Je kan groepen en tags aanmaken, en op basis daarvan een segment maken.
Inventariseer waar men behoefte aan heeft
Als ondernemer ben je altijd bezig met je doelgroep. Waar zit de behoefte, de pijn, of de frustratie. En waar kan jij ze mee helpen? Deel je Audience op in groepen, en als je werkt met aanmeldformulieren en landingspagina’s, geef ze een tag mee. Koppel je webshop. Zo kan je in MailChimp segmenten aanmaken op basis van deze gegevens.
Een tag of een Segment aanmaken in MailChimp

Omgekeerd, uitsluiten op basis van een kenmerk
In deze video leg ik je uit hoe je een bepaalde groep (een segment) op basis van tag kan uitsluiten.

Deze tutorial over segmenten komt uit de training “Audience”. Je vindt deze training en meer op mijn online leren platform.
Liever 1-op-1 contact en hulp bij jouw MailChimp of LaPosta automation of segmenten? Ik denk graag met je mee. Dat kan via Zoom of live op kantoor.
Lees ook
- Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen
- MailChimp data verzamelen van je lezers
- MailChimp Automation & Samen-Doe-Sessie
- Hoe personaliseer ik mijn MailChimp nieuwsbrief?
- Nieuwsbrief in eigen taal aanbieden
Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Prangende vragen over MailChimp?
MailChimp blijft veranderen en dan is het fijn om er een expert bij te betrekken. We gaan samen naar het probleem kijken zodat je weer verder kan.
Soms moet je op weg geholpen worden om zelf weer verder te komen. Pak de regie en vijzel je kennis op.
Automatiseren en Lijstbeheer
-
Welkomstmail nieuwe lezers
-
Tags, groepen en segmenten in MailChimp
-
MailChimp data verzamelen van je lezers
-
MailChimp trigger op CTA button.
-
E-mails versturen automatiseren
-
Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen
-
e-Mailmarketing funnel conversie verhogend
-
Challenge opzetten met MailChimp Automation
-
MailChimp nieuwsbrief personaliseren hoe doe je dat?
-
MailChimp Journey
Campagnes en templates
-
MailChimp – een campagne versturen
-
Er gebeurt iets raars met mijn MailChimp template
-
MailChimp template maken – hoe doe je dat?
-
MailChimp, achtergrondafbeeldingen en meer
-
Nieuwsbrief met meerdere kolommen
-
MailChimp: Add us to your adress book vertalen
-
MailChimp nieuwsbrief in de New Builder
-
Wat zet je in een nieuwsbrief?
-
MailChimp ankers en inhoudsopgave
La Posta
Hoe nuttig was dit artikel?
Klik op een ster om deze te beoordelen!
Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemtelling: 0
Er is nog niet eerder gestemd. Wees de eerste die dit bericht waardeert.
Voordelen MailChimp
- Social Cards
- Socials Post
- Creative Assistent
- Tags
- Gratis koppeling met Gravity Forms
- Meer intergratie mogelijkheden
- Surveys
- Pol
- Meer opmaakmogelijkheden
- Automation is uitgebreider
Voordelen La Posta
- In het Nederlands
- Gratis tot 2000 lezers
- Automation aanwezig
- Groepen aanwezig
- Campagne bouwer is makkelijk te leren
- Server staat in Nederland
- Minder mogelijkheden en daardoor simpeler
- Verwerkers overeenkomst makkelijk te vinden en te ondertekenen
- Voor Zapier koppelingen zijn er aantal Zaps voorbereid
Nadelen MailChimp
- Server staat niet in Nederland
- Na 2019 alleen gratis tot 500 abonnees
- Alleen in het engels
Nadelen La Posta
- Geen tags
- Dure koppeling met Gravity Forms (250€) – maar lijkt te kunnen via Zapier
- Ik vind het persoonlijk niet intuïtief
- Embedden formulier op website vond ik hoge leercurve hebben.
- Intergratie in website lastiger
Geef een reactie