Skip to main content
Aangepast op: 12 jun 2023

MailChimp nieuwsbrief in de New Builder

De nieuwe editor van MailChimp bestaat al een tijdje maar heb jij hem al uitgeprobeerd? Leer hoe jij met deze bouwer een nieuwsbrief kan maken.

Geschatte leestijd: 2 minuten

Dit blog is onderdeel van een serie over MailChimp, bekijk alle blogs over MailChimp op deze overzichtspagina.

Wat heb je nodig?

Een account bij Mailchimp. Tekst, afbeeldingen, de url voor de linkjes, eventueel een videolink, en de linkjes van je social media kanalen. En niet te vergeten je logo en een lijstje met je huisstijlkleur # codes.

02 | MailChimp Bouwen met de New Builder

Start via de tab Campaign

Kies voor de nieuwe bouwer. Heb je deze optie niet? Kijk dan even onder je profiel details en switch van standaard bouwer.

Links zie je een aantal blokken en rechts jouw nieuwsbrief. Je hebt wat minder opties qua blokken. Maar je kan nu wel wisselen met kolommen. Bekijk de video om te zien hoe ik een nieuwsbrief opzet.

Je start net zoals voorheen met het plaatsen van de contentblokken die je nodig hebt.

Voordelen van deze bouwer

  • layout is veel flexibeler
  • achtergrondkleur is per blok aan te passen
  • witruimte is per blok aan te passen
  • Meerdere kolommen
  • branding kleuren met 1 klik te kiezen

In deze bouwer staan alle onderdelen die je nodig hebt wat duidelijker in beeld. Je hoeft wat minder te zoeken dan bij de oude vertrouwde bouwer.

Creative Assistent

Je kan afbeeldingen maken met de Creative Assistent of deze alvast voorbereiden. Het voordeel hiervan is dat je kan werken met Google Fonts. Deze worden wel omgezet naar een afbeelding. Vandaar dat het kan. Maar het geeft wel de mogelijkheid om veel meer in je eigen huisstijl te werken.

Wat is jouw ervaring met deze bouwer?

Werk jij ook al met deze bouwer? Zie je er nog tegenop of heb je vragen? Laat het me weten in de comments. Doe mee met het webinar op 10 mei of besteed het maken van een template uit. Tot 30 april is de pakket prijs verlaagd voor mijn nieuwsbrief lezers!

Lees ook deze blogs over MailChimp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Voordelen MailChimp

  • AllRound e-mailmarketing pakket
  • Social Cards
  • Socials Post
  • Creative Assistent
  • Tags
  • Gratis koppeling met Gravity Forms
  • Meer intergratie mogelijkheden
  • Surveys
  • Pol
  • Meer opmaakmogelijkheden
  • Automation triggers zijn uitgebreider

Voordelen La Posta

  • In het Nederlands
  • Gratis tot 2000 lezers
  • Automation aanwezig
  • Groepen aanwezig
  • Campagne bouwer is makkelijk te leren
  • Server staat in Nederland
  • Minder mogelijkheden en daardoor simpeler
  • Verwerkers overeenkomst makkelijk te vinden en te ondertekenen
  • Voor Zapier koppelingen zijn er aantal Zaps voorbereid

Nadelen MailChimp

  • Server staat niet in Nederland
  • Na 2019 alleen gratis tot 500 abonnees
  • Alleen in het engels

Nadelen La Posta

  • Geen tags
  • Geen automatische RSS feed trigger
  • Dure koppeling met Gravity Forms (250€)
  • Integratie in website lastiger