MailChimp: Add us to your adress book vertalen
Kan je maar niet vinden waar je dat ene engelse zinnetje “add us to your adress book” kan vertalen?
Geschatte leestijd: 3 minuten
Bijna al je vragen wel terug te vinden in de Knowledge Base van MailChimp, zo ook deze. Alleen wel in het engels, vandaar hier een Nederlandse uitleg.
MailChimp gebruikt in de footer “merg tags” , met deze stukjes code haalt hij informatie uit je lijst en stuurt deze verplichte informatie mee.

Add us to your adress book
Het nut van deze link naar de Vcard is dat jouw abonnee je e-mailadres + bedrijfsgegevens in één keer kan importeren in zijn adresboek. En daarmee jou ook als een veilige afzender ziet en daardoor je nieuwbrief niet direct in de spam terecht komt. Je kan de zin dus ook vertalen met “Voeg mij toe als veilige afzender”. Ik zou daar denk ik net iets eerder op klikken dan op “voeg mij toe aan jou adres boek”. Maar dat is een persoonlijke keuze. Na aanklikken word er een .vcf kaartje gedownload die ik kan importeren.
Vertalen van de de zin Add us to your adress book
Stap 1
Ga naar je footer en naar het “footer content blok”, open deze en delete:
*|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|*.
Stap 2
Op deze plek zet je deze mergetag daarvoor in de plaats terug: *|LIST:ADDRESS|* (deze haalt je adres op uit je audience gegevens)
Je kan het ook weglaten maar dan moet je zelf je adres hier typen.
Stap 3
Typ daarna, “voeg ons toe aan je adresboek” of “Voeg ons toe aan je contacten”.
Stap 4Selecteer je deze zin en kies om er een link van te maken. Vul dit in bij Web Adres (URL):
*|LIST:ADDRESS_VCARD_HREF|* en klik insert, zoals op het plaatje hieronder.

Done! Onderstaande staat dat nu in het footerblok (afhankelijk van wat je hebt gekozen)

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Prangende vragen over MailChimp?
MailChimp blijft veranderen en dan is het fijn om er een expert bij te betrekken. We gaan samen naar het probleem kijken zodat je weer verder kan.
Soms moet je op weg geholpen worden om zelf weer verder te komen. Pak de regie en vijzel je kennis op.
Automatiseren en Lijstbeheer
-
Welkomstmail nieuwe lezers
-
Tags, groepen en segmenten in MailChimp
-
MailChimp data verzamelen van je lezers
-
MailChimp trigger op CTA button.
-
E-mails versturen automatiseren
-
Gebruik je RSS feed om je abonnees op de hoogte te brengen
-
e-Mailmarketing funnel conversie verhogend
-
Challenge opzetten met MailChimp Automation
-
MailChimp nieuwsbrief personaliseren hoe doe je dat?
-
MailChimp Journey
Campagnes en templates
-
MailChimp – een campagne versturen
-
Er gebeurt iets raars met mijn MailChimp template
-
MailChimp template maken – hoe doe je dat?
-
MailChimp, achtergrondafbeeldingen en meer
-
Nieuwsbrief met meerdere kolommen
-
MailChimp: Add us to your adress book vertalen
-
MailChimp nieuwsbrief in de New Builder
-
Wat zet je in een nieuwsbrief?
-
MailChimp ankers en inhoudsopgave
La Posta
Hoe nuttig was dit artikel?
Klik op een ster om deze te beoordelen!
Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemtelling: 0
Er is nog niet eerder gestemd. Wees de eerste die dit bericht waardeert.
Voordelen MailChimp
- Social Cards
- Socials Post
- Creative Assistent
- Tags
- Gratis koppeling met Gravity Forms
- Meer intergratie mogelijkheden
- Surveys
- Pol
- Meer opmaakmogelijkheden
- Automation is uitgebreider
Voordelen La Posta
- In het Nederlands
- Gratis tot 2000 lezers
- Automation aanwezig
- Groepen aanwezig
- Campagne bouwer is makkelijk te leren
- Server staat in Nederland
- Minder mogelijkheden en daardoor simpeler
- Verwerkers overeenkomst makkelijk te vinden en te ondertekenen
- Voor Zapier koppelingen zijn er aantal Zaps voorbereid
Nadelen MailChimp
- Server staat niet in Nederland
- Na 2019 alleen gratis tot 500 abonnees
- Alleen in het engels
Nadelen La Posta
- Geen tags
- Dure koppeling met Gravity Forms (250€) – maar lijkt te kunnen via Zapier
- Ik vind het persoonlijk niet intuïtief
- Embedden formulier op website vond ik hoge leercurve hebben.
- Intergratie in website lastiger
Geef een reactie