04 Google Bedrijfsprofiel aanmaken
Het tonen van je bedrijf via Google bedrijfsprofiel werkt mee aan je lokale zichtbaarheid in de zoekresultaten en je SEO ranking. Je maakt hiervoor een gratis bedrijfsprofiel aan. Het profiel en de aanbevelingen worden dan getoond in de zoekresultaten en in Google Maps.
Geschatte leestijd: 3 minuten
Inhoudsopgave
In een paar stappen zelf Google bedrijfsprofiel aanmaken
Als je een gmail e-mailadres hebt kan je direct starten met Google bedrijfsprofiel. Heb je die niet, dan maak je er een aan. Gebruik deze niet voor je bedrijfsmail, het is professioneler om hiervoor een e-mailadres te gebruiken met de domeinnaam van je website. Klik op onderstaande link om te starten. Login op onderstaande pagina met je gmail account.
https://www.google.com/intl/nl_nl/business
Registreer je bedrijf en website en vermeld je adresgegevens. Je krijgt dan een postkaart van Google om te verifiëren. Dit kan tot 11 dagen duren. Hierna kan je aan de slag om jouw bedrijf op de kaart te zetten met Google bedrijfsprofiel. Als je geen fysiek adres opgeeft kan je direct aan de slag. Alleen kom je dan niet voor in de zoekresultaten van Google Maps.
Het bijwerken kan ook via de Google Maps app op je telefoon of tablet.
Video Tutorial Google bedrijfsprofiel
In deze video leg ik stap voor stap hoe je jouw eigen Google bedrijfsprofiel aanmaakt.

Wat kan ik met een Google bedrijfprofiel?
Ben je ingelogd met je gmail adres en zoek je op je bedrijfsnaam dan krijg je een menu om je profiel aan te passen. Hieronder zie je zo’n weergave en dan weet je meteen wat je allemaal kan aanpassen.

Je bedrijfsprofiel word getoond als men specifiek op jouw bedrijf zoekt. Maar je bedrijf wordt ook beter vindbaar omdat Google regionale bedrijven bij de zoekvraag toont. Hoor je bij de lokale top 3 zoekresultaten, dan wordt jouw bedrijf genoemd in een “Local Pack”. Dat is een kaart van jouw regio met een top3 van bedrijven er onder.

Wat kan je er nog meer mee:
- Je kan klanten een links sturen naar je bedrijfspagina om ze een review te laten schrijven. Of men kan dit uit zichzelf doen.
- Upload foto’s van je kantoor, workshops om wat van je zelf te laten zien.
- Koppel het aan je website
- Bekijk de zoekopdrachten die zijn gebruikt om je bedrijf te vinden.
- Bekijk de insights, hoeveel mensen komen er op je website, wie heeft je gebeld via deze contactgegevens
- Het toont je openingstijden
- En het toont je bedrijf op Google Maps (men zoekt vaak iemand in de buurt, ook al gaat het overleg uiteindelijk vaak via beeldbellen)
Dit blog is onderdeel van een blogserie over SEO, wil je meer leren over zoekmachine optimalisatie? Bekijk dan het overzicht en lees verder over SEO.
Behoefte om dit samen op te pakken?
Met regelmaat organiseer ik samen-doe-sessies maar een 1-op-1 sessie is ook mogelijk. Neem contact met me om uit te vinden hoe ik jou kan helpen.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Schrijf een online marketingplan

Doe je mee met de online training vol praktische oefeningen en de aansluitende samen doe sessie?
1-op-1 kan ook.
Lees meer blogs over online strategie
Hoe nuttig was dit artikel?
Klik op een ster om deze te beoordelen!
Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemtelling: 0
Er is nog niet eerder gestemd. Wees de eerste die dit bericht waardeert.
Geef een reactie