Skip to main content

E-E-A-T, Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness

Aangepast op:20/11/2023

Wil je goed gevonden worden in de Google zoekmachine, dan moet je zorgen dat jouw content (artikelen, afbeeldingen, pdf’s) ook kwalitatief goed is. Maar hoe bepaal je kwaliteit?

Geschatte leestijd: 3 minuten

Dit blog is onderdeel van het thema Contentmarketing. En alle blogs hierover kan je lezen op de overzichtspagina over contentmarketing.

Experience, expertise, authoritativeness and trustworthiness oftewel ervaring, expertise, autoriteit en betrouwbaarheid

Als je al een tijdje met contentmarketing bezig bent zijn dit geen onbekende termen. Maar los daarvan klinkt het ook heel logisch dat je met jouw content aan deze standaard wilt voldoen.

Google maakt gebruik van kwaliteitsbeoordelaars die websites testen en een rating geven. Lees en bekijk meer over hun visie op Google zoeken, op hun eigen informatiepagina>>

Deze onderzoekers worden getraind. En maken daarnaast gebruik van een handboek van bijna 200 pagina’s waarin allemaal regels staan waarop ze hun feedback baseren. En Google verwerkt dit weer in hun zoeksysteem. Maar wat kan jij hier nu mee?

Belangrijk is dat je website en jij als een autoriteit gezien worden op het thema waar jij over schrijft. Jouw artikel moet een lezer verder helpen. Je laat zien dat je ervaring hebt met datgene waar je over schrijft. Jouw blog of pagina is er voor je doelgroep en niet een met zoekwoorden gevulde pagina.

Het start bij content

Wil je goed gevonden worden in de Google zoekmachine, dan moet je zorgen dat jouw content (artikelen, afbeeldingen, pdf’s) ook kwalitatief goed is. Maar hoe bepaal je kwaliteit? Dat doet ‘Google Zoeken’ voor jou. Zij bepalen op welke plek jij in de zoekresultaten terecht komt. Wil je daar invloed op hebben? Zorg dan dat jij je ook houd aan het E-E-A-T principe en schrijf niet puur teksten die verkeer moeten trekken. Begin bij de behoefte van jouw doelgroep. Als er wordt geklikt op een link naar jouw website, (op een zoekresultaat), gaat de bezoekers dan daadwerkelijk vinden wat ze zochten? Of klikken ze direct weer weg. Dit gegeven is echt heel belangrijk. Zie je dat ze binnen een paar seconden wegklikken? Probeer te achterhalen waarom ze wegklikken. Lees hierover het artikel over de AAARRR funnel, de klantreis>>

Photo by Marie-Michèle Bouchard on Unsplash

Lees je in over doelgroepen:

Behoefte om dit samen op te pakken?

Met regelmaat organiseer ik samen-doe-sessies maar een 1-op-1 sessie is ook mogelijk. Neem contact met me om uit te vinden hoe ik jou kan helpen.

studio@sandragortemaker.nl | 06 531 90 681

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.